thumbnail

ECOLOGIC

Motoarele pe CNG produc cu 25% mai puțin dioxid de carbon decât benzina și cu 35% mai puțin decât motorina. Emisiile de particule fine reduse cu 99% comparativ cu benzina, emisiile de hidrocarburi cu 80% și oxizii de azot cu 30%.

Buteliile CNG sunt recipiente închise ermetic, în timp ce prin utilizarea benzinei, o parte din aceasta - care se află în rezervor - se evaporă. Acest lucru provoacă aproape jumătate din cazurile de contaminare cu hidrocarburi asociate cu folosirea vehiculelor.

thumbnail

ECONOMIC

Datorita consumului scazut si tehnologiei sale,utilizarea unui vehicul pe CNG este cu 20-25% mai ieftină decât utilizarea unui vehicul pe carburanti traditionali.

Datorita tehnologiei de utilizare si a proprietatilor sale, gazul natural ramane in rezervorul vehicului pe taota perioada utilizarii si astfel reduce pierderile pe traseu

thumbnail

SIGUR

Fiind mai ușor decât aerul, în caz de eventuale scurgeri, gazele naturale comprimate se ridică și se disipă rapid. În schimb, carburantii traditionali se varsă și se mișcă în jos, ceea ce crește considerabil riscul de incendiu și explozie în timpul unui accident sau al unei scurgeri.

Gazul natural necesită o temperatură de 600°C pentru aprindere, în timp ce benzina și gazul petrolier lichefiat se aprind la 450°C. Acesta este motivul pentru care este mult mai puțin probabil ca un vehicul pe CNG să ia foc, indiferent de situație.

thumbnail

PERFORMANT

Vehiculele pe CNG oferă costuri de întreținere mai mici decât mașinile pe carburanti traditionali. Acest lucru se datorează faptului că CNG arde mai curat, reducând uzura componentelor motorului, iar uleiul de motor va fi mai puțin contaminat de combustibil. Acest lucru duce la costuri mai mici de întreținere pe durata de viață a vehiculului.

Gazul natural comprimat are un număr octanic mai mare decât benzina (125 față de 90), ceea ce asigură arderea fără autoaprindere, chiar și în cazul motoarelor cu compresie și eficiență mai ridicate.